آفتاب ملایم

باران باش و ببار نپرس كاسه هاي خالي از آن كيست.

کاربرد هیپنوتیزم در درمان بیماری های روان تنی

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:روان شناسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

افکار و اعمال وسواس گونه بسیار زیاد هستند.  در ارتباط با  مسایل جنسی هم افکار و اعمال وسواس گونه زیادی در موارد مختلف وجود دارد که  هم می تواند انحراف باشد و هم اختلال. که شاید تفکیک آنها در اینجا اهمیت  زیادی برای ما نداشته باشد (البته همه آنچه که در اینجا گفته می شود بر  اساس تجربیات بالینی است). انواع وسواس جنسی که از نظر کمیت و کیفیت در  افراد متفاوت بسیار متفاوت است.  تنوع وسواس گونه در ایجاد ارتباط  جنسی با  افراد متفاوت از جنس مخالف که پس از آن فرد احساس  گناه و ناراحتی و  پشیمانی می کند. این افراد گاهی اوقات رابطه را تا حدی پیش می برند ولی پس  از آن بدون انجام کاری عقب نشینی می کنند. گاهی اوقات فردی فقط وسواس بیان  کلمات جنسی را دارد. انواع دیگر وسواس جنسی، وسواس افکار جنسی در هنگام  صحبت با جنس مخالف یا حتی موافق می باشد. یکی دیگر از انواع وسواس جنسی خود  ارضایی می باشد و غیره.

یکی  از عوامل  این اختلال افسردگی است. به هرحال همچون دیگر اختلالات  روانی-جنسی،  مشاوره روانشناسی و هیپنوتیزم درمانی (هیپنوتراپی) بهترین روش  درمان این اختلال می باشند.

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:اختلالات جنسی و انحرافات جنسی و هیپنوتیزم درمانی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

از سرخی هراسی چه می دانید؟

 

اکثر نوجوانان و جوانان هنگامیکه با موقعیت های تهدیدآمیز رو به رو می گردند، دچار احساس ترس و اضطراب می شوند. بوجود آمدن ترس و اضطراب باعث بوجود آمدن یک سری واکنش های نابهنجار در فرد می شود که با فشار روانی توام است. برخی از این واکنش عبارتند از: تپش سریع قلب، لرزش بدن، عرق بیش از حد معمول بدن، تکرر ادرار، عدم کنترل ادرار و ... همگی از نشانه های ترس و اضطراب و از عوارض آنهاست. البته لازم به ذکر است که ترسها را می توان به دو دسته تقسیم کرد.

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:روان شناسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مقدمه لازم نیست. این تیتر، خودش گویاست. به جای مقدمه، فقط از دوستان محجوب این صفحه قول می گیریم که هنگام اجرای این دستورالعمل ها، با یکی دو شکست، میدان را خالی نکنند. زیاده عرضی نیست جز این که تسلط بر تکنیک های ضدخجالت و کسب مهارت های معاشرتی، مثل کسب سایر مهارت ها، نیازمند پشتکار و تمرین مداوم است. به همین سادگی!

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:روان شناسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

راهکارهای مقابله با مشکلات روانی ناشی از ببیماریهای مزمن

بیماری جسمی مزمن و صعب العلاج برای بیمار و خانواده او به منزله یک بحران است و آنها باید راهکارهای مقابله با این بحران را بیاموزند و به درستی به کار برند .

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:روان شناسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رفتار درمانگران عقلانی- هیجانی، 11 باور و خودگویه غیرمنطقی رایج را شناسایی کرده اند. افراد با نگه داشتن این باورهای غیرمنطقی، اضطراب، خشم، افسردگی و آشفتگی های هیجانی دیگر را به میزان زیاد برای خود ایجاد می کنند. این باورها علت بسیاری از ناکامی ها و شکست در تحقق اهداف مهم به شمار می آیند. در مورد باورهای غیرمنطقی زیر بیاندیشید و سپس سه یا چهار مورد از آنها را که بیشتر در مورد خودتان صدق می کند انتخاب کنید. به هنگام فکر کردن راجع به این باورها، احتمالا دوستان یا آشنایانی نیز به ذهن شما می آیند که این باورها در مورد آنها صدق می کند. هر کدام را که تا حدودی در مورد شما صدق می کند یادداشت کنید. سپس بر روی زیر سؤال بردن و ریشه کن نمودن این باورها که موجب احساس اضطراب، خشم و افسردگی در شما می شوند بیاندیشید.
لازم به ذکر است که به دنبال هر باور زیر،  پیامدهای معمول آن و باورهای منطقی جایگزین ارائه خواهد شد.

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:روان شناسی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مدیتیشن چیست و چگونه مدیتیشن کنیم

مدیتیشن از بی ذهنی است.حالتی است از آگاهی بی اندازه خالص.در حالت عادی آگاهی مملو از زباله است,درست مانند آینه ای که با غبار پوشیده شده باشد.ذهن همواره پر است از هیاهوی افکار در حال گذر, آرزوها,خاطره ها,هیجان ها همگی در حال عبور هستند,واقعاً که یک هیاهوی دائمی در ذهن وجود دارد.

 

توضیحات در ادامه مطلب


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:مدیتیشن, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

● شناخت رفتار از چگونگی حالت موها » خانم هایی که موهایشان را از پشت گوش هایشان محکم میبندند انسان هایی گوشه گیر هستند که اغلب میل به عزلت وتنهایی دارند، این ها راحت به دیگران اطمینان نمیکنند. » خانم هایی که با موهایشان بازی می کنند و گاهی آنها را بالا می بندند، تا حدی که جزیی از گردنشان مشخص می شود، بیانگر آن است که آنها از هرچه که آزادی شان را مقید میکند بیزارند و انسان هایی راحت طلب هستند و از برقراری رابطه با مردم خشنودند. » خانم هایی که عادت دارند غالبا موهایشان را دور انگشتانشان بپیچند و بازی کنند، معمولا خواستار جلب توجه دیگران هستند و دوست دارند که مردم دوستشان بدارند و از آنها تعریفکنند. » خانم هایی که دائما به موهایشان دست می زنند و اسباب سرگرمی آنهاست، کسانی هستند که نازپرورده و لوس هستند و ماجراجویی و مبارزه طلبی را دوست دارند. ● شناخت شخصیت از رنگ مو » موهای سیاه : اشخاصی که موهای سیاه دارند، دارای شخصیتی قوی و استوار و پرچذبه هستند، دوست دارند عصبانیت خود را ظاهر کنند، بسیار ساده و زود عصبانی می شوند و در مقابل امور سخت، صبر و استقامت زیادی از خود نشان می دهند، بسیار صبورند و در بسیاری از امور هم خواستار نوگرایی و تجدد می باشند در تنها چیزی که ممکن است در تغییرش تردید نشان دهند، همان تغییر رنگ موهایشان می باشد ، چنین افرادی دارای شخصیتی آرام و رومانتیک می باشند. » موهای قهوه ای تیره : اشخاصی که دارای موهای قهوه ای تیره هستند ذاتاانسان های غریبی به شمار می روند که گاهی گوشه گیر و گاهی اجتماعی هستند، نسبت به کودکان علاقه زیادی نشان می دهند و حتی با آنها بازی هم می کنند ، از راه های بسیار ساده به دنبال کسب شهرت هستند و بعضی اوقات خجالتی هستند ، گاهی هم بی باک هستند و می توان گفت انسان هایی متجدد میباشند وبسیاری از اوقات هم به تغییر دادن رنگ موی خود علاقه نشان می دهند زیرا احساس خستگی و تکراری بودن نسبت به هر چیز که در اطرافشان است میکنند. » موهای خرمایی مایل به قرمز : این افراد انسان هایی بسیار غریب و عاطفیبشمار می روند و گاهی هم بدذات می شوند ، بدبین و بدچشم نسبت به هر چیزی و در تصمیمات خود عجول و شتابزده و همه شاهدند که آنها اشخاصی هستند مغرور به علم خود و مردان ثروتمند و زیبا آنها را براحتی جذب می کنند و باعلم به اینکه زیبایی فانی و از بین رفتنی است، آنها عاشق زیبایی هستند. » موی بور : افرادی که دارای موهای بور هستند شخصیت شان به زیبایی شان وابسته است ، انسان هایی هستند با اعتماد به نفس بالا و غالبا از آنچه می بینند دستپاچه و هول میشوند ، انسان هایی بسیار اجتماعی هستند که دوست دارند با هر شخص غریبه ای آشنا شوند و مردم را خیلی دوست دارند ، بعضی از آنها به زیبایی شان مینازند و به خاطر رنگ موهایشان مغرور میشوند!

نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀


طلاق یک تغییر اساسی در زندگی است که شخص را دچار سردرگمی میکند . ناگهان خودتان به تنهایی میبایست از پس مواردی مانند پول بچه ها شغل تغییرات و موقعیتهایی که اعضای خانواده را تحت فشار قرار میدهد بر بیایید . در اینجا توصیه هایی وجود دارد که " چگونه زندگی جدید را پس از جدایی شروع کنید ؟"  اگر مشکلاتی دارید بدانید که :

    * بعد از اتمام این زندگی ، زندگی جدیدی در انتظار شماست .

در حال حاضر به سختی می توانید باور کنید زیرا روزی این زندگی چیزی بود که شما خواستار آن بودید . شما خواهان  ایجاد و  تداوم آن بودید . 

    * خودتان را فریب ندهید .

از خودتان بپرسید : آیا به راستی این زندگی را می خواهید یا به علت ترس دو دستی به آن چسبیده اید ؟ اگر فکر تنها ماندن ترسناک تر از بودن در یک زندگی از هم پاشیده است خب به ترسهایتان اجازه دهید تا تصمصیم گیرنده باشند . آیا برای از دست دادن زندگی که بود یا میبایست باشد هنوز سوگواری میکنید؟ 

    * روزهای زندگیتان را هدر ندهید .

اندوهگین بودن هیچ محدوده زمانی ندارد اما زندگی محدود است . شما این را متوجه بشوید یا نشوید ، زمان به سرعت سپری میشود. زمانی میرسد که شما باید حقیقت را بپذیرید و بگویید : "  من باید کاری برای زندگی ام انجام دهم بچه هایم را بزرگ کنم و کاری کنم که زندگی شاد و معناداری داشته باشم و شخصی فعال در جامعه باشم ." پس از هم اکنون قدمهای استوار بردارید و به جلو حرکت کنید .                        

    * افکار مصیبت بار را از ذهن تان دور کنید .

" زندگی من تمام شده است ." " من همه چیز را از دست دادم ." " همه چیز خیلی بد است ." افکاری هستند که تاثیرات خیلی قوی بر چگونگی احساس شما دارند . متوجه باشید که واقعا اینها درست نیستند . زندگی شما تمام نشده است فقط یک شروع جدید برای شماست . تغییر پیش فرضهای منفی در ذهن تان  به تغییر احساسات شما کمک میکند . 

    * زمان خود را با افسوس هدر ندهید .

شما باید به خودتان بگویید : " اتفاقی است که افتاده !" شما نمی تواتید به گذشته برگردید و کاری انجام دهید اما می توانید کارهای زیادی را هم اکنون انجام دهید . 

    * برای فرزندانتان الگو باشید .

در آینده فرزندانتان چگونه والدینی خواهند بود وقتی شما در جایی نشسته و گریه میکنید ، به نقطه ای زل می زنید و افسوس گذشته را می خورید ؟ وقتی شما جدایی را پذیرفتید زمان پیشرفت در زنگی تان است . 

به خاطر فرزندانتان با همسر سابق خود رابطه جدیدی را تعیین کنید .
در رابطه سابق شما همسر وی بودید اما در حاضر یک دوست معمولی هستید بخاطر بچه هایتان . 

    * با کودکانتان صحبت کنید .

طلاق ممکن است زخمهای عاطفی را برای بچه هاایجاد کند . با آنها صحبت کنید . با آنها درباره اتفاقاتی که درحال وقوع است و احساساتی که آنها نسبت به وقایع کنونی دارند صحبت کنید و به آنها اطمینان دهید همه چیز بهتر خواهد شد. اگر آنها خیلی چیزها را بدانند می توانند به شما در این مراحل کمک کنند و به این ترتیب آنها هم احساس قدرت می کنند . 

    * از دیگران کمک بگیرید.

اگر از مردم کمک بخواهید خوشحال می شوند . این لطفی است در حقشان که به آنها اجازه می دهید کاری برایتان انجام دهند .یك گروه حمایت كننده از نزدیكترین دوستانتان داشته باشید كه حمایتگرعاطفی ،راهنمای همیشگی ومشوق شما در كارهایتان باشند.بدانید شما اولین نفری نیستید كه از سایرین كمك می گیرید.  

    * از امكانات و موهبت های اطراف خود استفاده كنید. 

هركاری كه می توانید برای رسیدن به موفقیت انجام دهید. توانایی ها و نقاط قوت خودتان را كشف كنید و برای كمك به خود و حركت در یك مسیر جدید و مثبت روی آنها متمركز شوید.هرشخصی حقیقت وجودی دارد كه فقط خودش میداند وباور دارد . به یاد داشنه باشید كه شما نتایجی در زندگی بدست می آورید كه ابتدا باور دارید و سپس شایستگی آن را. 

    * برای خودتان وقت بگذارید.

خودتان را در اولویت قرار دهید ،كمی خودخواه باشید و كاری را فقط برای خودتان انجام دهید.بهترین هدیه ای كه شما می توانید به فرزندانتان بدهید اینست كه از خودتان خوب مراقبت كنید. یك كلاس جدید را امتحان كنید، ورزش را شروع كنید و سرگرمی های فراموش شده كه سابقا انجام می دادید را دوباره شروع كنید.

    * خانه رویایی تان را بسازید.

اگر شما مجبور به تغییر منزل شدید دنیا به آخر نرسیده است. بدانید كه شما و بچه هایتان  میتوانید خاطراتی را بسازید كه آنجا خانه رویاهایتان شود.  

    * خود واقعی تان را بیابید.

شما ممكن است زمان طولانی نیمی از یك زوج بوده اید. اما شما هنوز صددرصد یك شخصیت واحد هسنید. آن شخص را دوباره كشف كنید.

    * آنچه را دوست دارید انجام دهید.

هرروز وقتی از خواب بر می خیزید چه چیزی شما را به هیجان می آورد.یك لیست از آنچه شما را به اهدافتان میرساند تهیه كنید.

    * روحیه شاد داشته باشید. 

   در زندگی جدید كمی تفریح و شادی كنید. خاطرات زیبایی را     با فرزندانتان بسازید تا با اعتماد بنفس و حس احترام به خود بسوی آینده بروند. 

    * درآینده از خود مراقبت كنید. 

این مهم است كه همیشه به روابط خود توجه كنید و از خود بپرسید كه :"  چقدربودن در این رابطه ارزش دارد؟" اگر شما در آن رابطه كاملا خودرا فراموش می كنید پس بهای سنگینی را می پردازید.

منبع: www.drphil.com

نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

 ارسطو می گوید: خود كشی عملی است که به وسیله شخص برای معدوم ساختن خودش انجام گرفته باشد، درحالیکه این عمل به معنی فداکاری نمی باشد، یعنی فرد برای قربانی شدن[1] به انتحاردست نمی زند. (اسلامی نسب، 1371). واژه خودکشی در برگیرنده ی هر نوع مرگی است که نتیجه ی مستقیم یا غیر مستقیم عمل مثبت یا منفی شخص قربانی باشد و قربانی نیز پیشاپیش از نتیجه عملش آگاه باشد.(دورکهیم، 1858) اشنایدمن در کتاب مرگهای انسان، خودکشی را چنین تعریف کرده:"هر نوع مرگ خود آورده که در آن شخص تلاشی عمدی، آگاهانه و مستقیم برای پایان دادن به زندگی اش انجام می دهد. (کامر، 1999) داگلاس (Douglas) در تعریف خودکشی 6 نکته را حائز اهمیت می داند: (شیخ مونسی، 1381) 1-    جدیت عمل 2-    عملی که به مرگ منجر شود 3-    خواست خود نسخیریی 4-    فقدان اراده 5-    انگیزه مردن 6-    آگاهی از پتانسیل عمل  با توجه به تعریف دیگری که سازمان بهداشت جهانی (who) در مورد خودکشی ارائه داده است. خودکشی را به عنوان عمل خاتمه دادن عمدی، آگاهانه و ارادی به زندگی خویش می داند، به عبارت دیگر خودکشی می تواند به عنوان: 1-    عملی با پیامدهای مرگ آور 2-    فعلی عمدی که به دست خرد شروع را انجام می شود. 3-    عملی که فرد از آن آگاه پیامد مهلک آن را دارد تعریف می شود. (1993, who)  موارد مهم بالینی بطور نمادین بیماری ذهنی محسوب می شوند. همچون عقاید، باورهای نادرست درباره ی زندگی، کشاکشهای عاطفی و شکست در مهارتهای تقلیدی. در DSM.IV.R خودکشی بیماری ذهنی محسوب نمی شود اما در عین حال ، خودکشی به عنوان عملی که شخص برای معدوم ساختن خود،درحالی که اختیار مرگ و زندگی دارد و از لحاظ اخلاقی نیز به انجام آن موظف نیست، آمده است. (آشیل دمماز[2] به نقل از اسلاغمی نسب، 1371). رفتارهای خودکشی گرا را می توان به افکار و فرآیندهای ذهنی[3] ، خودکشی  انجام شده[4] یا پیامدهای مهلک و مرگ آور و اقدام به خودکشی[5] طبقه بندی کرد. (فولادی ، 1381). علاوه بر این، سطوح مختلفی از آرزوی مرگ[6] و اندیشیدن به مرگ برای هر کسی وجود دارد، مثلاً کسانی که می گویند آرزو دارند بمیرند، اما برای انجام آن هدف ندارند یا ممکن است آرزوی مرگ کردنشان حقیقی نباشد و چه بسا از دیگران تقاضای کمک دارند. (کامر، 1999) شبه خودکشی[7] یا اقدام به خودکشی، یعنی اقدام به عملی غیر مهلک که در آن فرد از روی عمد یا از روی نقشه قبلی قصد خود- آسیبی (مجروح و معدوم ساختن خود) را دارد اما منجر به مرگ وی نمی شود. (منبع قبلی)   اصطلاحات رایج در بحث خودکشی: - اقدام به خودکشی:[8] عمل اقدام به خودکشی انجام ولی منجر به مرگ نمی شود. تحقیقات بیانگر آن است که در مقابل هر یک جوانی که خود را می کشد، تقریباً 100 تا 200 جوان اقدام به خودکشی می کنند. (لیننگ، 2000)   - خودکشی موفق یا کامل:  عمل کشتن خود و پایان دادن موفق به زندگی به دست خود فرد.   - افکار خودکشی[9]:افکار و ذهنیاتی در مورد خودکشی، گاهی ممکن است بیان نشود اما بالقوه وجود دارد. - تهدید به خودکشی[10]: نشانه های رفتاری حاکی از آسیب رساندن به خود است که گاهی ممکن است به خودکشی منجر نشود اما باید جدی گرفته شود.   - ژست خودکشی گرا[11]: حالتی حاکی از آسیب زدن به خود که بسیار جدی نیست و خطر خودکشی در این حالت کمتر از تهدید بوده و هدف بیشتر جلب توجه است.   - رفتار خودکشی گرا[12]: تمام رفتارهایی را که فرد از روی قصد و آگاهانه برای آسیب رساندن انجام می دهد چه به مرگ منجر شود و چه نشود.   - پیمان خودکشی[13]: عهد و پیمانی که نادر است و دو یا چند نفر یا گروهی با هم می بندند که در یک زمان و یک جا به زندگی خود پایان دهند. - خودکشی گروهی[14]: کشتن دسته جمعی که در برهه ای از زمان و منطقه ای محدود صورت     می گیرد ، همچون خودکشی هایی که در جنگ ها صورت می گیرد.   - نشانگان ورتر[15]: تمایل نوجوانان آشفته به تقلید از خودکشی های بسیار مشهور.   - مرگ گرایی[16] : یعنی اینکه یک انسان چقدر احتمال دارد در آینده ای نزدیک خودش را بکشد، در واقع مترادف خودکشی گرایی[17] است، یعنی انسان چقدر برای خودش خطرناک است؟   اشناید من (ascheneidman) ده ویژگی اصلی خودکشی را بیان داشته است که در ادامه این ده ویژگی را ذکر خواهیم کرد: 1.      شایع ترین هدف خودکشی جستجوی راه حل است. 2.      هدف معمول در خودکشی وقفه و قطع هوشیاری است. 3.      رایج ترین محرک در خودکشی، در دوران شناختی غیر قابل تحمل است. 4.      عده ترین فشار زا در خودکشی نیازهای روانی ناکام شده است. 5.      عمده ترین هیجان در خودکشی ناامیدی – درماندگی است. 6.      عمده ترین حالت شناختی در خودکشی دو سوگرایی است. 7.      شایع ترین حالت اِدراکی در خودکشی احساس بن بست است. 8.      شایع ترین عمل در خودکشی خروج است. 9.      عمل مرسوم در خودکشی، بیان و ابراز کردن (کلامی و غیر کلامی ) قصد خودکشی است. 10.  همسانی معمول در خودکشی دشواری الگوهای مقابله ای مداوم است. (دیوسون ونیل، 1998، سینگ، 2000) (به نقل از: سادوک و سادوک، 1933- پورافکاری، 1375- اشنایدفن، 1918) [1] -Suri Face [2] - Achill Delmas [3] -suicide idea [4] - Compliteel suicide [5] -Suicide attempt [6] -Death wish [7] -Para suicide [8] - suicide attempt or Act [9] - Thogt or Ideation . suicide [10] - suicide threat [11] - suicide Gesture [12] - suicide Behavior [13] - suicide Pact [14] - Cluster suicide [15] - Werther 

syndrome [16] - hethality [17] - suicidality

نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:خودکشی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اختلالات روانپزشکی جزو 10 بیماری دنیا

 

دبیر انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت : اختلالات روانپزشکی جزو 10 بیماری در دنیاست که بیشترین بار بیماری ها و بیشترین هزینه ها را به خود اختصاص داده است .

به گزارش  واحد مرکزی خبر ، پرویز مظاهری در حاشیه همایش سلامت روان و رسانه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره روند رو به افزایش اختلالات روانی در دنیا افزود : براساس آمارحدود 20 تا 30 درصد مردم هر جامعه ای مبتلا به این بیماری هستند .

وی سردرد هیجانی ، اختلالات خواب ، اضطراب ، وسواس ، اختلال شخصیتی و اعتیاد را از جمله اختلالهای روانی بیان کرد و گفت : این اختلالات روانی در کشور ما به ویژه در تهران و زنان بیشتر از دیگر شهرها و افراد است .

مظاهری با اشاره به افزایش دو برابری افسردگی و اضطراب در زنان درمقایسه با مردان در ایران افزود : مسائل هورمونی ، نقش زنان ایرانی در اجتماع و فعالیت مضاعف آنان از جمله این دلایل است .


وی رفع این مشکل را نیازمند تعامل صاحبنظران حوزه سلامت روان، رسانه ، مجلس و دولت دانست و گفت : رسالت رسانه ، آموزش همگانی و انگ زدایی از بیماران روانی است .

دبیر انجمن روانپزشکان ایران افزود : رسانه ها از الفاظی استفاده نکنند که بیمار روانی به مطب ها مراجعه نکند و باورهای غلط در خصوص بیماریهای روانپزشکی را بردارند .

وی نقش صدا و سیما را به عنوان رسانه فراگیر در این امر ویژه دانست و با انتقاد از برخی برنامه های رسانه ملی گفت : حداقل بیش از دو سوم سریالهای صدا و سیما غمگین کننده ، گریه آور و افسرده کننده است نمی دانم چرا اصرار دارند از برنامه های شاد استفاده نکنند.

دبیر انجمن روانپزشکان ایران افزود : متاسفانه برنامه های علمی و آموزشی صدا و سیما در طول روز که مخاطب اندکی دارد پخش می شود و در هنگام شب تعداد این برنامه های اموزشی خیلی اندک است .

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:اختلالات روانی در جهان و ایران روبه افزایش است , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

                       

                                           

برخی بیماری ها نورولوژیک که  از نظر روانشناسی اهمیت دارند

 

عقب ماندگی ذهنی

عقب ماندگی یعنی تاخیر در مراحل رشد و تکامل جسمی و ذهنی ، به نحوی که در فعالیتهای معمول و متناسب با سن طفل ایجاد اختلال نماید و به علل گوناگونی می تواند بروز کند .

علل عقب ماندگی ذهنی

1-      عفونت مغزی : در دوران جنینی ( بخصوص سرخچه ، توکسوپلاسموز ، ویروس سیتو مگالیک . یا پس از تولد ( آنسفالیتها و مننژیت ها )

2-      مسمومیت مغزی : در دوران چنینی یا پس از تولد ،

3-      ضایعات فیزیک مغزی : قبل از تولد ، موقع تولد یا پس از تولد

4-      خفگی هنگام تولد

5-      ضایعات متابولیک : اختلال متابولیسم مواد آلی ، اختلال غدد داخلی بخصوص تیروئید

6-      اختلالات تغذای

7-      ضایعات تومورال مغزی

8-      اختلالات مغزی مادرزادی مغز

9-      علل اجتماعی – خانوادگی و روانی

 

عواملی که باعث افزایش احتمال عقب ماندگی می شوند عبارتند از :

الف - والدین : 1- خویشاوندی والدین ، 2- سن مادر ( کمتر از 16 سال و بیشتر 35 سال ) . 3- مادرانی که سابقه سقط جنین و مرگ جنین دارند  4- مادرانی که دچار بیماری هستند ( افزایش فشار خون ، نفریت ،  دیابت ، فلبیت ، بیماریهای تیروئید ، اعتیاد به مواد مخدر ، توکسو پلاسموز ، عقب ماندگی ذهنی ، توکسمی حاملگی ) .

 

ب - در نوزادان 1- نوزادانی که زوتر از موعد متولد می شوند 2- دو قلوها و چند قلوها 3- نوزادانی که هنگام تولد کبودی داشته اند 4 – تولد با پا یا باسن یا پهلو 5- نوزادانی که برای تولد احتیاج به استفاده از فورسپس داشته اند 6- نوزادانی که احتیاج به انکوباتور یا اکسیژن داشته اند . 7- نوزادانی که پس از تولد اشکال در گریه کردن یا مکیدن داشته اند . 9- تشنج پس از تولد .

 

نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:عقب ماتدگی ذهنی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آموزش تله پاتی یه زبان ساده 

 

 

دوستتان را ریموت کنترل کنید!

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آموزش هیپنوتیزم

برای دسترسی به مطلب روی ادامه مطلب زیر عکس کلیک کنید

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

  

شخصیت شناسی افراد از روی رنگ چشم ها


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تست روانشناسی شخصیت جدید

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:تست روانشناسی شخصیت جدید, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خانومها بخوانند

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

ظهور هوش هیجانی


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فرهنگ وشخصیت

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

شخصیت نوع B,A واسترس

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

چگونه میتوانید نظر دیگران را در مورد خود تغییر دهید؟

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

گاهی از وجود تفاوت های فردی بین انسان ها، چه کودکان و چه بزرگسالان، به اندازه خلقت انسان قدمت دارد.

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

به یقین، هر کسی بارها از خود پرسیده ”من کیستم“، ”هویت من کدام است؟“ تا معیارها و ارزش‌های واقعی خود را نشناسیم و ندانیم چه کسی هستیم و هویت خود را به‌درستی نشناسیم، هرگز قادر نخواهیم بود.

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

راز شخصیت در چگونه خوابیدن

مدل خوابیدن

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

رنگ درمانی

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سریع قضاوت نکنید

حکایتی زیبا از کلیله و دمنه

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

من درد،تو سرد (پاسخ زنان ومردان به استرس)

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

خانم ها در مورد شرایط و موقعیت های مختلف بیش از اندازه احساساتی برخورد کرده و واکنش های عاطفی از خود نشان می دهند، به همین دلیل شاید قدری مشکل باشد که بخواهید تشخیص دهید دلیل اصلی ناراحتی همسرتان از کجا نشات می گیرد. 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

با نگاه به چهره افراد آنها را روان شناسی کنید


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

برای شما که چشمهای زیبایی دارین 

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید

 

 


ادامه مطلب
نویسنده: منصوری . قدیریان ׀ تاریخ: برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد